“Dijital Pazarlama Nedir?” sorusu sorulduğunda; “Dijital Pazarlama, bir markanın dijital kanallar üzerinden stratejiler oluşturup marka ile hedef kitleyi etkileşime geçirerek istenilen hedefe ulaşmaktır.” şeklinde rahatlıkla cevaplayabiliriz. Bu içerik sayesinde Dijital Pazarlama Nedir?, Dijital Pazarlama Kanalları Nelerdir? gibi soruların cevabını sizler için detaylandırdım. Keyifli okumalar 🙂

21. yüzyıl çağında her şeyin dijitalleştiği bir dünyada yaşıyoruz. Dijital Pazarlama tam da bu noktada çağa ayak uyduran yenilikçi sektörlerden biridir. Dijital pazarlama, geleneksel pazarlamanın daha enerjik, özgün, yeni, kişi ve markaya özelleştirilmiş hali diyebiliriz. Web sitesi, google, youtube, instagram, twitter, facebook ve benzeri dijital platformlarda faaliyet gösteren tüm kişi ya da markaların daha fazla kitleye ulaşma, ticari hacmini büyütme ve bilinirliğini artırmak için aktif çalışmaların yürütüldüğü bir alandır.

Dijital Pazarlama Nedir

Sosyal medya, internet ve mobil uygulamalar artık hayatımızı ekranlardan yönetmemize izin veren sonsuz bir alanı temsil ediyor. Dijital pazarlama ajansları ve bu ajanslarda proje üreten dijital pazarlama uzmanları, her dakika yenilenen ve dinamikleri değişen internete ayak uydurmaya çalışan yenilikçi kişilerden oluşuyor. Markanızı, ürünlerinizi, hizmetlerinizi ya da sosyal sorumluluk amacıyla oluşturduğunuz bir projeyi binlerce, milyonlarca insana ulaştırıp hedef kitlenizi genişletmek istediğinizde en doğru araç ve yöntemler dijital pazarlama kapsamında belirlenir. Dijital Pazarlamanın ölçümlenebilir olması, yeniden pazarlama ve pixel kullanımı ile hedef kitlemize sürekli içerik ve reklam kampanyalarımız ile dönüşümleri minimum maliyet maximum performansa taşımamız en önemli özelliğidir.

Dijital Pazarlamanın Avantajları

İnternet sayesinde artık yerel sınırlar değil küresel çapta bir ağdan bahsetmeye başlanıldı. Dünyanın bir ucundaki, küçücük bir lokasyonda yaratılan marka bir anda tüm dünyanın bildiği global bir markaya dönüşebiliyor. Bu durum şans ya da tesadüf değil; doğru dijital pazarlama stratejisiyle oluşturulmuş bir pazarlama çalışmasının sonucudur. Bu bağlamda dijital pazarlamanın gerekli ve etkili olduğu aşikâr bir gerçek diyebiliriz. Peki, dijital pazarlama çalışmasının avantajları nelerdir? Birlikte inceleyelim;

  • Dijital pazarlama ile markanızın bilinirliği artar. Aşinalık oluşturulan her marka bir süre sonra hedef kitleye güven duygusu verir ve satış kararını etkiler.
  • Maliyetleri düşürür, küçük bütçelerle dahi etkili sonuçlar alınmasına yardımcı olur.
  • Geleneksel pazarlamaya oranla çok geniş kitlelere ulaşır.
  • Satışlarda küçük bir alanla sınırlı kalmaz, yurt içi ve yurt dışı satış pazarında yer bulmayı sağlar.
  • Marka & müşteri ilişkisinin sürekli olmasını sağlar. Müşteri iletişimini güçlendirir.
  • Satış rakamlarını yükseltir. Rekabet piyasasında güç kazanmanızı sağlar.
  • Akıllı cihazların kullanım yaygınlığı sebebiyle her an her yerde hedef kitlenizin dikkatini çekmenize yardımcı olur.
Dijital Pazarlama Avantajları
 

En Çok Kullanılan Dijital Pazarlama Kanalları

Dijital Pazarlama altında bir çok pazarlama kanalı bulunuyor ve her biri farklı hedeflere hizmet eder. Dijital Pazarlama Stratejimizi oluşturmadan önce pazarlama kanalları arasındaki farkları çok iyi bilmemiz gerekiyor. En çok kullanılan dijital pazarlama kanallarını inceleyelim;

  1. Arama Motorları
  2. Sosyal Medya
  3. Görüntülü Ağlar
  4. Yeniden Pazarlama
  5. Affiliate Pazarlama
  6. Mobil Pazarlama
  7. İçerik Pazarlama
  8. E-Mail Pazarlama
  9. Influencer Pazarlama

Dijital Pazarlama Uzmanlığı facebook ve instagram’dan ibaret DEĞİLDİR. Dijital Pazarlama hakkında aklınıza takılan tün sorular için benimle iletişime geçebilirsiniz.

En güncel Dijital Pazarlama bilgileri için Dijital Pazarlama kategorimi hemen ziyaret et. Daha fazla Dijital Pazarlama için ayhancetiner.com.tr/dijital-pazarlama/ tıklayın.