Google ADS reklamı vermeden önce bu içeriği mutlaka okumalısınız. Bu içerik sayesinde Google ADS nedir?, Google ADS reklamı nasıl verilir?, Dikkat edilmesi gerekenler nelerdir? gibi sorulara yanıt bulacaksınız.  Keyifli okumalar 🙂

Google Adwords şimdiki adıyla Google ADS, reklam verebileceğiniz en büyük platformdur. Google ADS ile ürün, hizmet ya da işletmenizin reklamını arama motorları üzerinden yapabilirsiniz. Daha çok kişiye ulaşmak ve arama motorunda benzer aramalar yapan kişilerin karşısına çıkabilmek için Google ADS çok etkili sonuçlar verir. Dakika başı 2 milyondan fazla aramanın yapıldığı Google, en çok tercih edilen reklam alanıdır. Google ADS reklamlarıyla arama bölgesi, yaş aralığı, cinsiyet, kategori gibi birçok şey önceden belirlenebilir.

Google Reklamları

Google Reklam Modelleri aşağıdaki gibidir.

  1. Arama Ağı Reklamları
  2. Video Reklamları
  3. Uygulama Reklamları
  4. Görüntülü Reklamlar

Bu reklam modellerinden yararlanmak için öncelikle Google ADS hesabı oluşturmalısınız. Google ADS hesabı açtıktan sonra hesabınız sayesinde birçok şeye erişim sağlayabilir ve reklam yönetiminizi yapabilirsiniz.

Google ADS Kullanırken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Google ADS kullanımına alıştığınızda ve işin mantığını çözdüğünüzde püf noktalarını bizzat öğreneceksiniz. Başlangıçta bütçe ve hedef kitle odaklı çalışma yapmaya dikkat etmeniz yeterli olacaktır. Google ADS kullanırken dikkat etmemiz gerekenler şöyledir;

  • Bütçe hesaplamaları önceden planlanmalıdır.
  • SEO & Anahtar kelime çalışması incelikli yapılmalıdır.
  • İlgi çekici görsel, metin, video kullanılmalıdır.
  • Hedef kitleyi iyi belirlemelisiniz.
  • Lokasyon bazlı çalışma yapmayı unutmamalısınız.
  • Google ADS raporlarını iyi gözlemlemeli ve sonraki reklamları bu yönde oluşturmalısınız.

Google ADS Reklam Ücretleri

Google’da reklam vermek maliyet açısından bütçe dostudur. Bütçenize göre reklam verebileceğiniz en büyük platform olan Google, reklam bütçenizi en verimli şekilde kullanabilmenizi sağlar. Reklam oluştururken, sadece reklamlarıma tıklayan kullanıcı başı ödeme seçeneği sayesinde reklamın gösterilmesi ancak tıklanmaması ücrete tabii tutulmaz.

Google reklam ödemesi ise banka kartı ya da kredi kartı ile her reklam oluşturmada ödenebileceği gibi otomatik ödeme talimatı da verilebilir. Kart bilgilerinizi tanımladığınızda Google harcama sınırına ulaştığında ödemeyi otomatik çeker.

Google Reklam Modelleri

Kaç Günlük Reklam Verebilirim?

Google ADS ile kaç gün reklam yayınlayacağınız tamamen size bağlı. Günlük reklam bütçeleri oluşturarak reklam süresini belirleyebilirsiniz. Örneğin günlük minimum 10 lira reklam bütçesiyle bir aylık bir program oluşturabilirsiniz. Süre sonunda Google size ödemeyi hatırlatır ya da ödemeyi otomatik çektiğine dair bilgilendirme mesajı yollar. Bu süreçte reklamlarınızın yayın ve onay durumuyla da ilgili bilgi mesajı kişilere aktarılır.

Google Reklamlarının Sonuçları

Google reklam sonuçlarını dönüşümler menüsünden görebilirsiniz. Bilgisayarınızdan, akıllı telefonunuzdan Google ADS yönetim panelini açarak ölçüm metriklerini inceleyebilir, sonuçları somut şekilde görebilirsiniz. Reklam sonuçlarını analiz etmek hedef kitleye ne kadar ulaşabildiğinizi gösterdiğinden büyük önem taşır. Her reklamda ve reklam bitiminde sonuçları incelemenizde fayda var.

Google ADS için Nereden Başlamalıyım?

Google’a reklam vermek isteyen küçük ve orta ölçekli işletmeler, teknolojiyle yeterince uyumlu olmadığından dijital reklam fırsatlarını değerlendiremiyor. Google reklamları oluşturmak için Google ADS hesabı açabilir ya da profesyonel bir ekipten yardım alarak Google ADS çalışması yapabilirsiniz.

En güncel Google ADS bilgileri için Google ADS kategorimi hemen ziyaret et. Daha fazla bilgi için ayhancetiner.com.tr/adwords/ tıklayın.