Instagram'da Nasıl Takipçi Kazanabilirim?

Bir çok işletme, firma sahibi bot takipçi dediğimiz hiç bir şekilde etkileşim ve dönüşüm getirmeyen hesaplar ile takipçilerini şişirip sonuç görmelerini bekliyorlar. Sonrasında onlarca mail ve mesaj alıyoruz. ” Hesabımın etkileşimleri düştü neden oldu anlamadım!, Hiç satış yapamıyorum sorun nerede?, İçeriklerimin kaliteli olduğunu düşünüyorum ama beğenmeler çok düşük. “ gibi çeşitli yorumları sizlerde duydunuz veya yaşadınız. Instagram bu konuda defalarca uyardı ve aynı zamanda bot takipçileri kendisi temizliyor. 

Sahte takipçi aldığınız ücreti reklam bütçeniz olarak değerlendirdiğinizde çok daha başarılı sonuçlar ortaya koyabiliyoruz. Ya da beğeni etkileşim gruplarında harcadığınız eforu kendi hesabınız için doğru içerik üretimine odaklanarak harcasanız hesabınız organik olarak çok daha fazlasını elde edecektir.

Sosyal Medya Uzmanı olarak bir çok testler yapıyoruz ve çeşitli stratejiler kurguluyoruz. Hesabımızı organik olarak doğru hedef kitle ile buluşturarak büyüttüğümüzde reklam bütçesi dahi ayırmadan ürünlerimizi satabiliyoruz. Ama bizler aceleci ve kısa yolu sevdiğimiz için hesabımızı illegal yöntemler ile yönetmeye çalışıp bir anlık sonuç alıp ilerisini hiç bir zaman düşünmüyoruz. Uzun vade de bu bot takipçiler veya etkileşim grupları hesabımıza ciddi zararlar veriyor. Peki instagram takipçilerimi nasıl arttırabilirim? sorusunu sizlerden duyar gibiyim ☺️ Hadi birlikte detaylandıralım.

İnstagram 10 Bin Takipçi Kazanma Stratejileri

Sizler için 0′ dan 10.000 takipçiye nasıl ulaştığımı detaylandırdım. Olayın mantığını ve stratejisini tamamen sizlere aktarmak istedim. Sizler de kendi hesabınıza bu stratejileri ve içerik üretimini uyarlayarak hesabınızı hızlıca büyütebilirsiniz. 30 gündeki takipçi kırılımını sizler ile paylaşıyorum. Sizler daha iyisini yapabilirsiniz!

instagram-aylik-takipci-kazanma

İnstagram Etkileşimlerini Arttırma

Bir önceki başlıkta da anlattığım gibi hesabınızın neye ihtiyacı var ise ona odaklanmalısınız. Bir diyetisyen nasıl vücut analizinizi yapıp, vücudunuzda ki protein eksikliğine göre sizlere diyet listesi hazırlıyorsa sizde aynı şekilde bunu hesabınız için hazırlamalısınız. Doğru orantıdaki etkileşime sahip hesaplar her zaman daha başarılı olmuştur! Bir içeriğin etkileşimini mi merak ediyorsunuz? Sizler için örneklendireyim.

instagram-takipci-etkilesimi

Yukarıda ki görsel hesabımdaki bir gönderinin istatistiklerini detaylandırıyor. Burada paylaştığım bir içerik reklam vermeden bana 113 takipçi kazandırıyorken keşfetten 3345 etkileşim alıyorum. Ve bu içeriği paylaştığımda 10 bin takipçiye henüz ulaşmamıştım. Buna rağmen akış kısmında 5372 kişi ana sayfadan içeriğimden etkileşim alıyor. Üstelik %46’lık bir kitle benim hesabımı da takip etmiyor. Eğer geniş kitlelere ulaşmak istiyorsanız ve bunu reklamsız bir şekilde başarmak istiyorsanız gönderilerinizi muazzam bir şekilde kurgulamalısınız. İçeriklerinizde hikaye özelliğini kurgulayın ve kullanın. Paylaştığınız her bir içeriğin bir amacı olsun ama hepsi satış üzerine olmasın. Bugün paylaştığınız bir içeriği 3 gün sonra paylaşacağınız bir içerik ile bağlayın. Bağlayın ki insanlar o içeriğinizi tükettikten sonra tekrar eski içeriğinizi incelemeye gitsinler. Bu İnstagram’ın oldukça hoşuna gidecektir. Odaklanmanız gereken aslında tamamen kullanıcı deneyimi. Instagram’ın da amacı tamamen bu. Bir kullanıcı instagram içerisinde ne kadar çok vakit geçirir ise instagram o kadar çok memnun oluyor, çünkü bundan para kazanıyor. Bizler ürettiğimiz içerikler ile kullanıcılara keyifli vakit geçirmelerini sağlarsak instagram algoritması da bizi bunu konuda ödüllendiriyor ve etkileşimlerimizin artmasına izin veriyor. 

İçerik Üretiminde Dikkat Etmeniz Gerekenler

Rastgele içerik üretimine son vermelisiniz. Bunu hemen hemen her hesap yapıyor. Bizler daha hesabı kurmadan önce atacağımız her adımı planlamamız gerekiyor. Eğer bir e-tiracet yapan ürün satan hesaba sahipsek bu noktada her ürün paylaştığımız görselimiz de satın al, sipariş vermek için DM at! gibi sözler ile takipçilerimizi sıkmamalıyız. Onları etkileşime davet etmeliyiz. Yoldan geçen bir kişiye adını sormadan ya da merhaba demeden bu kazak 5 tl hemen satın al dediğinizde tepkisi ne olur? Unuttuğumuz bir nokta var! Dijital Pazarlama, Geleneksel Pazarlamanın ölçümlenebilir halidir. Sizler de içerik üretiminde her ürün paylaşımınızın dönüşümünü satış ile tamamlamaya çalışmayın! Onların hal hatırlarını sorun, sizin dükkanınızda(hesabınızda) keyifli vakit geçirmelerini sağlayın, size hizmetleriniz dışında iletişime geçmelerine soru sormalarına, etkileşimde bulunmalarına izin verin. Bunu İnstagram Algoritması anladığında zaten sizi muazzam bir şekilde destekleyecektir. İnstagram Algoritmasını anlayarak ve kullanıcı deneyimini de ön planda tutarak kurguladığımız yolculukta başarı kaçınılmaz oluyor. Kısa sürede biz 0 dan 10bin takipçiye ulaşmayı başardık. Bunu sizlerde başarabilirsiniz.

Tüm sorularınızı bu içeriğin altındaki yorum kısmından sorabilirsiniz. Detaylı bir şekilde hepsini cevaplayacağım. Ayrıca instagram hesabımdan takip ederek anlık stratejileri ve gelişmeleri hemen keşfedebilirsiniz.