“Sosyal Medya Uzmanı Ne İş Yapar?” sorusu sorulduğunda; “Sosyal Medya Uzmanı, sosyal medya platformları üzerinden marka ile kitlesini bir arada tutacak reklam ve içerik üretimi stratejileri hazırlar.” şeklinde cevaplayabiliriz. Sosyal Medya uzmanı ne iş yapar?, Sosyal Medya Uzmanı ile çalışmanın avantajları nelerdir? gibi soruların cevabını sizler için derledim. Keyifli okumalar 🙂

Twitter, Facebook, Linkedin, Youtube, Instagram, Pinterest, SnapChat ve çok daha fazlası sosyal medya dediğimiz kavramı oluşturan mecralardır. Bu platformları kişisel kullanmaktan, kurumsal kullanmak çok farklı bir durumdur. Sosyal medya uzmanları, marka ve kuruluşlara belirli bir strateji oluşturarak hedef kitlelerine ulaşmayı sağlıyor. Sosyal medya uzmanı, hedefler doğrultusunda kendi tecrübe ve donanımlarından yola çıkarak, hizmet verdikleri markanın ideal seviyeye ulaşmasına yardımcı olurlar. Dijital dünya sürekli gelişen ve çok hızlı değişen bir enerjiye sahiptir. Markaların bu hıza yetişebilmesi için sosyal platformlarla ilgilenen bir uzman desteğine ihtiyacı var. Zira sosyal medya uzmanları sadece hedefler kapsamında özel projeler yürütmez aynı zamanda gündemle, sosyal sorumluluk projeleriyle ya da günün anlam ve önemine özel adımlar atar. Mevcut sektörde güçlü kalmak ve kitlelere ulaşıp markayı büyütmek için dijital medya uzmanlarının sosyal platformlarda gerçekleştirdiği özgün çalışmalardan yararlanmak sonuç veriyor. Rekabet piyasasına hazırlıklı olmanın yolu sosyal medya uzmanlarının desteğinden geçiyor.

Sosyal Medya Uzmanı Ne İş Yapar

Sosyal Medya Uzmanıyla Çalışmanın Avantajları

Neden sosyal medya uzmanı ile çalışmalısınız? Sosyal medya uzmanı ile çalışmanın markanıza, işletmenize faydaları nelerdir? Kazanacağınız avantajlar nelerdir birlikte inceleyelim;

  • Sosyal medya uzmanı her mecranın dilinden, dinamiklerinden anlar ve mecraya özel özgün çalışmalar gerçekleştirir.
  • Marka ve kuruluşun sosyal hesapları daima güncel ve aktif kalır.
  • Minimal bütçelerle etkili sonuçlar alınır.
  • Marka ve müşteri ilişkisi sürdürülür.
  • Marka bilinci oluşturulur, markaya bağlı müşteriler kazandırılır.
  • Markanın istekleri, müşterilerin satın alma davranışları kapsamında stratejiler geliştirilir ve markanın başarıya ulaşması sağlanır. Kademeli bir başarı artışı görülür.
  • Markanın ihtiyaçları belirlenir ve bu ihtiyaca yönelik çalışmalar gerçekleştirilir. Örneğin markanın yeni bir ürün piyasaya sürüyorsa bu ürüne özel kampanyalar, projeler, dijital reklamlar oluşturulur.
  • Müşterinin yaş ve cinsiyet özelliklerine göre reklam, sosyal çalışma düzenlenir.
  • Sosyal medya platformları markaları, işletmeleri temsil ettiğinden amaca, işletmeye uyacak paylaşımlar hazırlanır.
  • Sosyal medya uzmanı yaptığı tüm projeleri raporlandırır ve gelişmeleri somutlaştırır.

Sosyal Medya’nın tüm inceliklerini bilen ve aktif kullanan uzmanlar olarak marka, işletme ve proje yönetiminde özel sosyal medya stratejileri yönetiyor; somut sonuçlar almak için özel çalışmalar hazırlıyoruz. Ürün, hizmet satışlarınızı artırmak veya sosyal medya danışmanlığı vermek istiyorsanız hemen Sosyal Medya Danışmanlığı Eğitimini inceleyin.

En güncel Sosyal Medya haberleri için Sosyal Medya kategorimi hemen ziyaret et. Daha fazla Sosyal Medya haberleri için ayhancetiner.com.tr/sosyal-medya/ tıklayın.