Dijital Pazarlama Uzmanının en çok kullandığı kanallar ve stratejilerini sizler için derledim. Keyifli okumalar 🙂

Dijital Pazarlama Kanalları

Pazarlama stratejilerinin odak noktasında yer alan dijital pazarlama, birçok platformdan yardım alarak reklam ve pazarlama çalışmaları yürütüyor. Dijital pazarlama uzmanları, kanallara özel proje üretimi yaparak hedef kitleye ulaşmayı başarıyor. Gelenekselleşmiş satış taktiklerini dijital çalışmalar için geliştiren uzmanlar aslında dijital kanallar için hedef kitle belirleme, bütçe planlama, strateji geliştirme, sonuçları ölçümleme ve optimizasyon gibi çok yönlü bir pazarlama çalışması hazırlıyor.

Dijital Pazarlama Nedir

Arama Motorları

Google, Yahoo, Bing, Yandex ve benzeri tüm arama motorları belli bir kullanıcı kitlesine sahiptir. Özellikle Google dünyanın en büyük arama motoru olup milyarlarca kullanıcıya hizmet ediyor. Öyle ki dakika başı iki milyon aramanın yapıldığı bir platformdan bahsediyoruz. Böylesine geniş arama motoru için dijital pazarlamada SEO #SEM başta olmak üzere birçok özel çalışma, proje yürütülüyor. Arama motorunda öne çıkmak, kullanıcı dostu bir siteyle beklentileri karşılamak, Google reklamlarından yararlanmak sadece ilk akla gelenler. Dijital pazarlamanın ana çalışma alanı arama motorları diyebiliriz.

Sosyal Medya

Youtube, Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat gibi küçükten büyüğe herkesin vakit geçirdiği sosyal medya araçları aynı zamanda ticari hizmetlerin, ürün satışlarının yapıldığı bir Pazar alanı. Dijital pazarlama kanalları kapsamında sosyal medyanın önemi ve gücü yadsınamaz! Bu nedenle markalar, işletmeler arama motorlarıyla birlikte sosyal medya desteği de alıyor.

Görüntülü Ağlar

Videolu reklam ve pazarlama stratejileri, geniş bir kitleyi hedef alıyor. Youtube görüntülü ağ denince akla gelen ilk mecra olarak milyarlarca kullanıcıya ve izlenme sayısına sahiptir. Dijital pazarlamada yaparken Youtube’u es geçmek ticari anlamda kayıplara neden olabilir. Zira Youtube üzerinden yapılan reklam çalışmaları büyük ilgi görüyor.

Dijital Pazarlama Avantajları

Yeniden Pazarlama

Re-Marketing şeklinde de bilinen yeniden pazarlama; daha önce etkileşim sağlanan kişilere yeniden ulaşabilmek anlamına geliyor. Bu sistemin amacı şöyledir: Daha önce alışveriş ya da herhangi bir etkileşimde bulunulmuş olan sitenin farklı mecralarda yeniden kendini hatırlatmasıdır. Yeniden pazarlama çalışmasının başarılı sonuçlar verdiği gözlenmiştir.

Affiliate Pazarlama

Affiliate marketing, satış ortaklığı sistemine dayanıyor. Markalar ya da işletmeler, satışını yaptıkları ürün ve hizmetler için kişilerle anlaşır. Kişiler network ve reklam çalışmaları sonucunda satış yapar. Satış başı komisyon alınmasından oluşan sistemle dijital platformlarda binlerce insan ürün & hizmet satışı yapıyor, sosyal medyanın da gücüyle ideal kazançlar elde ediyor. Blogger, Vlogger, sosyal medya fenomenleri genellikle Affiliate pazarlama çalışmalarında reklam yaparak satışların artışında rol oynuyor. Bu çalışma modelinde reklamların gücü satışları artırmayı sağlıyor.

Mobil Pazarlama

Tablet, bilgisayar, akıllı telefon kullanan neredeyse sınırsız bir topluluğa ulaşabilmenin yollarından biri de mobil pazarlamadır. Mobil pazarlama çalışmasında SMS, e-posta, MMS, mobil uygulama üzerinden kişilere ulaşılabiliyor. Hedef kitleyi genişletmek, satışları artırmak, müşteri kazanmak, marka aşinalığı kazandırmak amacıyla mobil pazarlama tercih ediliyor.

Sosyal Medya Uzmanı Ne İş Yapar

İçerik Pazarlaması

Metin ya da infografiklerle hedef kitlenin dikkatini çekmek amacıyla oluşturulan çalışmalara içerik pazarlaması deniyor. İçerik pazarlamasında kaliteli, anlaşılır, hedefe yönelik ve kesinlikle yalın bir dil kullanılarak müşterilere ulaşılmaya çalışılır. Dijital pazarlamanın güçlü bir pazarlama tekniklerinden olan içerik, güçlü bir kalemle neler yapılabileceğinin kanıtıdır.

E-mail Pazarlaması

E-mail marketing eski ama hala geçerliliğini koruyan en popüler pazarlama yöntemlerinden biridir. Doğrudan kişinin ad ve soyadına hitap eden, doğru zamanda doğru metinle gönderilen e-mailler çoğunlukla başarılı sonuçlanıyor. Örneğin kişilerin doğum gününde ya da Sevgililer Günü gibi genele hitap eden günlerde kişiye özel atılan e-mailler, indirim kodları kişileri özel hissettirmekle kalmıyor, alışveriş yapmaya cezp ediyor. Bu kapsamda e-mail pazarlamasının 2020 yılında hala geçerliliği olduğunu görmek mümkündür.

Influencer Pazarlama

Sosyal medyada binlerce, milyonlarca insana hitap eden kişiler fenomen ve aynı zamanda Influencer yani “kitleleri etkileyen” kişi anlamına geliyor.  Bu kişiler aracılığıyla oluşturulan dijital pazarlama çalışmaları verimli sonuçlar elde edilmesine yardımcı oluyor. sosyal medyanın yoğun kullanımı sebebiyle günümüzde ilk tercih edilen pazarlama yöntemlerinden biri Influencer pazarlamadır.

Dijital Pazarlama Uzmanlığı facebook ve instagram’dan ibaret DEĞİLDİR. Dijital Pazarlama hakkında aklınıza takılan tün sorular için benimle iletişime geçebilirsiniz.

En güncel Dijital Pazarlama bilgileri için Dijital Pazarlama kategorimi hemen ziyaret et. Daha fazla Dijital Pazarlama için ayhancetiner.com.tr/dijital-pazarlama/ tıklayın.